Program dla firm JOLLY WORK  (Pracoszczęście)

Szczęście w pracy się opłaca!

  • Szczęśliwi pracownicy zostają na swoim stanowisku w firmie 4 x dłużej niż pracownicy, którzy nie są w pracy szczęśliwi
  • Szczęśliwi pracownicy mają większą odporność psychiczną
  • Szczęśliwi pracownicy to mniejsze ryzyko wypalenia zawodowego
  • Szczęśliwi pracownicy generują lepszą sprzedaż
  • Szczęśliwi pracownicy biorą mniej zwolnień lekarskich

Szczęśliwi pracownicy są o 43% bardziej produktywni (Hay Group)

Szczęśliwi pracownicy zwiększają wyniki firmy o 202% (Gallup)

Szczęśliwi pracownicy są o 86% bardziej kreatywni (UC Berkley)

Job Crafting praktyka, przykłady

Zwiększenie DOBROSTANU PRACOWNIKÓW wpływa pozytywnie na:

  • Innowacyjność
  • Kreatywność
  • Efektywność
  • Pozytywne relacje
  • Zaangażowanie
  • Poczucia sensu
  • Lojalność
  • Retencję

„Klienci nie są najważniejsi. Pracownicy są najważniejsi. Jeżeli zadbasz o swoich pracowników, oni zatroszczą się o klientów.”

Richard Branson

Program „JOLLY WORK”

Program ma na celu zadbanie o emocjonalny wellness i psychiczny wellbeing pracowników​, aby podnieść poziom szczęścia w pracy, zwiększyć kreatywność i innowacyjność zespołów, usprawnić komunikację oraz zapobiec wypaleniu i rotacji pracowników.

Jego celem jest zwiększenie poziomu szczęścia i satysfakcji pracowników, budowania własnego dobrostanu w życiu i w pracy, zwiększanie odporności psychicznej poprzez wdrożenie metod „self-help” w zakresie radzenia sobie z codziennymi wyzwaniami natury emocjonalnej, psychicznej i społecznej.

Program obejmuje najlepsze praktyki i techniki z dziedziny psychologii pozytywnej, filozofii szczęścia i mindfullness. Jest drogowskazem i mapą do tego jak postępować, aby czuć się lepiej na co dzień i stopniowo podnosić poziom dobrostanu zarówno w życiu prywatnym jak i w pracy.

W pracy spędzamy 90 000 godzin w ciągu życia. To 1/3 naszego czasu.

Sprawmy, aby był to czas produktywny, radosny i szczęśliwy!

Program JOLLY WORK jest w całości oparty o najnowsze odkrycia psychologii pozytywnej w zakresie dobrostanu i szczęścia. Bazuje on na koncepcji PERMA, która jest życiowym osiągnięciem ojca psychologii pozytywnej Martina Seligmana.

PERMA model szczęścia psychologii pozytywnej wg. Martina Seligmana

=

Emocje i inteligencja emocjonalna

Emocje to nasza codzienność, również w pracy. Ważne, aby je dostrzegać, akceptować oraz o nich rozmawiać. Niezwykle istotne jest zbudowanie kompetencji inteligencji emocjonalnej, aby umieć radzić sobie z własnymi emocjami oraz z emocjami innych. Amerykańska badaczka, Dr. Barbara Fredrickson odkryła, iż, aby zachować szczęście oraz twórczo i kreatywnie funkcjonować warto zadbać o tzw. “współczynnik pozytywności 3/1”. To znaczy, iż na każdą negatywną emocję potrzebujemy aż 3 pozytywnych, aby wyrównać nasz wellbeing emocjonalny.

=

Zaangażowanie

Zaangażowanie w pracę to nie tylko wykonywanie swoich obowiązku z entuzjazmem, ale także ponadprzeciętna kreatywność, motywacja i produktywność. To wszystko jest związane z wykorzystywaniem na co dzień swoich mocnych stron i talentów oraz umiejętnością pracy w stanie “flow”.

=

Relacje

Pracujemy z ludźmi i dla ludzi. Jesteśmy istotami społecznymi jedną z naszych naturalnych potrzeb jest bycie w relacji oraz utrzymywani i wzmacnianie więzi.  W nowej rzeczywistości niezwykle ważne staje się także zbudowanie nowych metod współpracy oraz podwyższenie kompetencji w zakresie komunikacji.

 

=

Sens i wartości

Kluczowe dla pracowników staje się autentyczne przekonanie o tym, iż nasza praca ma sens, służy większemu dobru i niesie ze sobą pozytywne zmiany dla ludzi i świata. To jedna z głębszych potrzeb ludzkich. W zwiększaniu poczucie sensu w pracy pomaga job crafting czyli dopasowanie pracy do indywidualnych potrzeb, pasji i wartości, zdolności i predyspozycji, w celu osiągania większej satysfakcji z pracy.

=

Osiągnięcia i rezultaty

Każdy z nas ma potrzebę odnoszenia sukcesów. Wpływa to dodatnie na nasze poczucie własnej wartości, własnej skuteczności i pewność siebie. Daje nam poczucie bycia ważnym i potrzebnym. Realizowanie celów indywidualnych i grupowych/zespołowych z zaangażowaniem jest więc niezwykle istotnym elementem układanki zwanej „pracoszczęściem.

Program JOLLY WORK obejmuje:

  • Testy dobrostanu i szczęścia (przed / po programie)
  • Monitoring poziomu stresu (przed / po programie)
  • Wellbinary – praktyczne warsztaty online /stacjonarne / hybrydowe
  • Sesje Power Relax (Regeneracja, Relaksacja, Mindfullness)
  • Happy Newsletter –  workbooki z ćwiczeniami i technikami do codziennego praktykowania
  • Konsultacje Happy Session Open Doors
  • Toolkit (poradnik pdf) – praca zdalna (najlepsze praktyki w zakresie pracy zdalnej (ergonomia pracy, zarządzanie czasem, dobrostan, komunikacja)

Korzyści z programu

  • Więcej wewnętrznego spokoju na co dzień (opanowanie technik radzenia sobie ze stresem oraz obniżania poziomu lęku i niepokoju)
  • Wzrost optymizmu i pozytywnego wyjaśniania rzeczywistości
  • Wzrost poziomu koncentracji i mniejsza ilość pomyłek
  • Witalność, energia i chęć do pracy oraz do życia
  • Wzrost motywacji (ludzie, którzy z ochotą wykonują swoją pracę, gdyż wiedzą jak ją “przeprojektować”, aby sprawiała im fun i realizowała cele osobiste)
  • Poprawa komunikacji wewnątrz zespołów
  • Wzrost ogólnego poziomu szczęścia i poczucia dobrostanu wśród pracowników

Dlaczego warto wdrożyć program w Twojej firmie?

MULTITALSKING i Przebodźcowanie

W nowej rzeczywistości panuje wszechogarniający multitasking, który jest zabójczy dla naszej produktywności oraz zdrowia psychicznego. Spada koncentracja i efektywność, gorzej zapamiętujemy i częściej popełniamy błędy.

Technostres

Do tego dochodzi technostres, czyli ciągłe podłączenie do sieci, będące źródłem przebodźcowania. Jesteśmy w kontakcie ze światem praktycznie całą dobę – maile, SMSy, Messengera, wiadomośc na Whatsupie, nowe powiadomienie o tym, że ktoś polubił nasz komentarz – to wszystko sprawia, że nasz uwaga jest niezmiernie rozproszona, ciężej jest nam się skupić, a także dużo trudniej nam odpoczywać.

Jesteśmy w kontakcie ze światem praktycznie całą dobę. To powoduje problemy z zasypianiem, pracoholizm, wypalenie zawodowe, czy nawet depresję.

Digital i ZOOM FATIGUE

Jednym z największych problemów w nowej rzeczywistości jest zjawisko nazwane Digital i Zoom Fatigue. 

Sitting is the new smoking

Długie godziny spędzane przed komputerem i brak wystarczającej ilości ruchu powodują przemęczenie, zniechęcenie, wypalenie i spadek energii życiowej.

Dobowy model życia 23 godziny statyczne i godzina aktywności nie niweluje siedzącego trybu życia. Musimy nauczyć się wplatać aktywność w codzienne obowiązki i podejmować je w formie „ruchowych przekąsek”.

Brak work-life balance

Nieustający workflow, elastyczne godziny pracy i przeplatanie życia zawodowego z prywatnym sprawia, że praca wydaje się nie mieć końca, a nasza głowa nigdy nie wychodzi z pracy.

Mental health na świecie

  • Ponad 450 mln ludzi na świecie cierpi z powodu zaburzeń psychicznych
  • Do 2030 roku depresja będzie jedną z najczęściej diagnozowanych chorób
  • Co 40 sekund ktoś na świecie popełnia samobójstwo
  • 50% ludzi może dotknąć na pewnym etapie życia choroba psychiczna

Mental health w Polsce

  • Jesteśmy na ostatnim miejscu w Europie, jeżeli chodzi o opiekę psychiatryczną (9 psychiatrów na 100 tys mieszkańców)
  • W Polsce na depresję choruje 1,5 mln osób
  • w Polsce – według danych WHO – 15 osób dziennie popełnia samobójstwo
  • 1,5 mln zwolnień lekarskich z powodu zaburzeń psychicznych w 2020 r

Ponad 25% Polaków codziennie odczuwa silny stres w pracY

Zainteresował Cię program? Porozmawiajmy! Zapraszam do kontaktu:)

Jako Chief Happiness Officer, trenerka szczęścia i ambasadorka idei „pracoszczęścia” pomagam zadbać o emocjonalny wellness i psychiczny wellbeing pracowników, aby podnieść poziom szczęścia w pracy i w życiu.

Prowadzę warsztaty, wellbinary oraz programy wellbeingowe współpracując z firmami, którym bliski jest człowiek. Gorąco wierzę bowiem w to, że prosperująca organizacja zaczyna się od troski o ludzi, którzy ją budują.

Jestem zafascynowana podnoszeniem dobrostanu i jakości życia poprzez wdrażanie technik psychologii pozytywnej, psychologii szczęścia, filozofii Tu i Teraz oraz mądrości Wschodu.

 

Zapraszam na social media