JAK UWOLNIĆ LĘK O PRZYSZŁOŚĆ (E-BOOK)

Pokażę Ci jak samodzielnie, krok po kroku, wyjść ze spirali lęku i zamartwiania się

Co znajdziesz w książce?

 

– Teorię, która pomoże Ci zrozumieć naturę lęku

– Konkretne i sprawdzone strategie, które zmienią Twój sposób myślenia i zachowania 

– Najskuteczniejsze metody na złagodzenie lęku (do wprowadzenia od zaraz!)

– Ćwiczenia  i techniki do samodzielnego praktykowania, które pomogą Ci w zminimalizowaniu i oswojeniu lęku

Oswoić lęk - Ebook okładka

Przypomnij sobie kiedy ostatnio towarzyszył Ci lęk? Czy było to kilka dni temu, wczoraj, a może 10 minut temu?
Prawda jest taka, że stan lęku i zagrożenia jest z nami praktycznie permanentnie. Żyjemy w tzw. lęku uogólnionym, czyli wszechogarniającym i uniwersalnym lęku o przyszłość.

Lęk i zamartwianie się to główne blokery szczęścia. Martwienie się o to co będzie to zawsze nieudana próba poradzenia sobie z przyszłymi problemami.

“Przeżyłem w życiu wiele dramatów, z których większość wcale się nie wydarzyła”

Mark Twain

Lęk nie jest emocją przyjemną i dlatego wszyscy walczą z lękiem stosując rozmaite strategie obronne. Najczęstsze z nich to:

Tłumienie i wypieranie  to udawanie, że lęku nie ma. Nie chcemy się do niego przyznać, nawet przed samym sobą. Lęk nie jest „wygodny”, przeszkadza nam, uwiera. Wolimy go po prostu nie odczuwać. Zepchnięty lęk jednak nie znika. Przenosi się tylko głębiej i rani nas jeszcze bardziej na milion różnych sposobów. Lęk rośnie, tyle że w tle, a my nie zdajemy sobie nawet z tego sprawy. Tłumienie lęku sprzyja popadaniu w nałogi i napędza cały przemysł rozrywkowy, alkoholowy, nikotynowy oraz narkotykowy. 

blokery szczęścia

Uleganie, podtrzymywanie „przyklejanie się”

Gdy ulegasz lękowi, on zaczyna się nakręcać. Przejmuje kontrolę nad tobą i zmusza cię do szukania kolejnych tez potwierdzających twój lęk, do wymyślania kolejnych przerażających scenariuszy. Nakręcasz się wywołując lawinę czarnych myśli i efekt „śnieżnej kuli” (to o czym myślisz staje się coraz bardziej straszne, przerażające i przygnębiające). Ludzki umysł ma niestety tendencję do wpadania w spiralę negatywnych myśli. Dajemy się im obezwładnić, wsiąkamy w nie, a potem po prostu ciężko nam jest z nich wyjść

Żadna z tych strategii nie jest dobra dla naszego zdrowia psychicznego i dla naszego dobrostanu.

 

Lęk to podstawowa emocja pierwotna, która w umiarkowanych dawkach nam służy i mobilizuje do działania. Warto wreszcie przestać walczyć z lękiem i traktować go jak swojego wroga. On jest bowiem naszym przyjacielem. Sygnalizuje, że dzieje się dla nas coś istotnego. Ostrzega nas przed niebezpieczeństwem. Chroni przed utratą zdrowia i życia.

Jednak z drugiej strony niekontrolowana spirala lęku jest zabójcza dla naszego dobrego samopoczucia. Pracujmy więc ze swoim lękiem. Z jednej strony nie brońmy się przed nim, pozwólmy sobie go odczuwać, ale nie idźmy ślepo za nim i nie nakręcajmy się nim, gdyż jest to spirala, która może pociągnąć nas w dół.

W życiu nie chodzi o to, aby nie odczuwać lęku, a raczej o to jak działać pomimo lęku.

Warto wypracować w sobie sposoby na to, aby lęk nami nie zawładnął i nie sparaliżował nas w życiu i działaniu. Zamiast próbować pokonać lęk nauczmy się go oswajać i z nim żyć.

Książka (ebook), która pomoże Ci samodzielnie, krok po kroku, wyjść ze spirali lęku i zamartwiania się

 

Spis treści

  1. Wstęp
  2. Inklinacja negatywna
  3. Strach o życie a lęk psychologiczny
  4. Tylko głupcy się nie boją
  5. Witaj mój lęku
  6. Media w służbie strachu
  7. Klepsydra – żyj odgrodzony od przeszłości i od przyszłości
  8. Zaproś swoje lęki na herbatkę
  9. Ekspresywne pisanie
  10. Technika STOP
  11. Scarlet O hara
  12. Rozproszenie uwagi 
  13. Tabula rasa
  14. Cel-Pal
  15. Zawsze sobie poradzę
  16. Antycypacja przyszłości
  17. Okiem optymisty (3 pozytywy / 1 negatyw)
  18. Działaj w swojej strefie wpływu
  19. Jak zamienić lęk w ciekawość
  20. Szukaj wsparcia
  21. Rozluźnij ciało i umysł
  22. Czym więcej miłości tym mniej lęku

 

TEORIA + PRAKTYKA

Dzięki połączeniu teorii z praktyką będziesz w stanie nie tylko pogłębić swoją wiedzę, ale przede wszystkim od razu wdrożyć nowe umiejętności w życie.

Powiedz mi, a zapomnę. Pokaż mi, a zapamiętam. Pozwól mi zrobić, a zrozumiem.

Konfucjusz

 

Kim jestem:

Nazywam się Ewa Chojecka i jestem trenerką Psychologii Pozytywnej i orędowniczką idei „pracoszczęścia”.

Jestem zafascynowana podnoszeniem dobrostanu i jakości życia poprzez zwiększanie samoświadomości, wdrażanie technik psychologii pozytywnej, psychologii szczęścia, filozofii Tu i Teraz oraz mądrości Wschodu.

Głęboko wierzę, że najważniejsza podróż, w jaką można wyruszyć, to podróż w głąb siebie. To tu ukryte są wszystkie skarby świata. Zapraszam Cię w tę podróż. Będę Twoim przewodnikiem i przyjacielem na tej drodze:)

Chcę pomóc każdemu w dotarciu do źródeł radości i szczęścia. Gorąco wierzę bowiem, że każdy zasługuje na spełnione i szczęśliwe życie.

 

 

Poznaj najlepsze strategie, techniki i ćwiczenia na radzenie sobie z lękiem o przyszłość i zbuduj swoje życie oparte na spokoju, poczuciu bezpieczeństwa i szczęściu.